Calisthenics oefeningen

 

Bij calisthenics zijn er talloze oefeningen om het lichaam op efficiënte wijze te trainen. hieronder enkele voorbeelden van oefeningen voor beginners en gevorderden. Bij het beoefenen van calisthenics wordt alleen het lichaamsgewicht gebruikt als weerstand. Hierdoor is het vaak mogelijk om op bijna elke locatie te trainen.

 

 

Basis oefeningen (Beginners):

  • Push ups
  • Pull ups
  • Dips
  • Squats
  • Lunges

 

Gevorderden oefeningen (klik voor tutorials!):

 

Zo zijn er nog vele andere variaties van de genoemde oefeningen, daarnaast is er ook een erg uitgebreide ”Freestyle” kant in deze sport. dit houd in dat er combinaties worden gemaakt in verschillende houdingen en bewegingen, om hiermee een zo mooi mogelijke show op te zetten. Denk aan van het springen over de stang tot draaien naar een andere stang, of een snelle combinatie van verschillende push ups en salto’s.

 

Onze coaches kunnen je tientallen verschillende freestyle trucs en combinaties laten zien, vaak zijn het combinaties van gevorderden oefeningen met acrobatische bewegingen. Bekijk de Over ons pagina wanneer jij benieuwd bent hoe dit eruit ziet!

 

Calisthenics kent geen grenzen en dit maakt het zo’n uitdagende sport. Hieronder enkele foto's van verschillende oefeningen.

 

Backlever - Calisthenics oefeningen
Dragonflag - calisthenics oefeningen

Openingstijden:

Maandag t/m vrijdag: 8:00 – 21:00 uur

Zaterdag: 11:00 – 13:00 uur

Zondag: 11:00 – 13:00 uur

 

Algemene informatie:

Adres: Cereslaan 14

Postcode: 5384VT Heesch

 

Telefoon: +31615493271

E-mail: info@bodyweightsports.nl

 

KVK: 63500094

BTW: NL855262655B01

IBAN: NL97RABO0304584517

 

Vul hieronder jou e-mailadres in en ontvang:

 

  3 GRATIS Workouts voor Thuis

  Elke maand kans op een gratis workshop ticket

  Blijf op de hoogte van onze events en ontwikkelingen

© 2017 Made by Ace Creative