Soorten lessen - Bodyweight Sports
Facebook Instagram Youtube

Soorten lessen

21 lessen per week

motivatie en progressie

gezelligheid en plezier

crosstraining

Onze groepslessen zijn de perfecte manier om effectief je spieren te trainen. Een coach motiveert je om alles uit jezelf te halen en samen met andere fanatieke sporters boek je flinke progressie op fysiek gebied. Een gezond en sterk lichaam is het doel van onze lessen, maar het groepsgevoel is natuurlijk ook een stimulans om regelmatig en goed te sporten. Lees verder wat jij door het volgen van groepslessen  bij ons in Heesch, vlak bij Oss, kunt bereiken en hoe wij de training vormgeven.

Calisthenics basis

Tijdens de Calisthenics basis les leer je alles over de basisbewegingen van lichaamsgewicht training(calisthenics). Deze les is voor beginners het meest geschikt, omdat de basis onmisbaar is. Ontdek verschillende bewegingsmanieren met bijvoorbeeld de Squat, Push-up, Pull-up, Lunge en Hanging knee raises, welke enkele van de basisbewegingen zijn.

Een basis les is zoals al onze lessen iedere keer uniek. Na een gezamenlijke warming-up gaan we aan de slag met verschillende basisoefeningen en variaties hiervan, tijdens de les leer je ontzettend veel over de correcte vorm en progressiepunten van de oefeningen.
Je zult tijdens deze les geen ingewikkelde oefeningen krijgen, wat ideaal is voor iedereen die wilt beginnen met calisthenics.

Aan het einde van de basis les doen we gezamenlijk een workout van 8-12 minuten, hier ervaar je het groepssporten nóg duidelijker. We motiveren elkaar en helpen elkaar naar de fitste en best getrainde versie van onszelf!

crosstraining
wat is calisthenics

calisthenics

Onze Calisthenics les is speciaal ontwikkeld voor iedereen die de meest gave bodyweight oefeningen wilt leren. Tijdens een calisthenics les ga je met een groep aan de slag om bijvoorbeeld de techniek van specifieke oefeningen te leren, ook wordt er afgewisseld tussen veel en weinig herhalingen, van lichte tot zware oefeningen en van explosief tot gecontroleerd. De Calisthenics les is een erg gevarieerde les vol uitdaging!

In de Calisthenics les weet je nooit van te voren wat je krijgt, wat het juist verassend en leuk maakt. Het prikkelen van je lichaam door nieuwe oefeningen te doen in een groep is wat onze lessen zo uniek maken.

Aan het einde van de techniek les sluiten we af met een heerlijke workout, ook deze is altijd nieuw en uitdagend. Hierdoor ga je altijd met een voldaan gevoel naar huis.

Leuk weetje: Inmiddels 50+ Bodyweight members kunnen de Bar Muscle-up!

Calisthenics Workout

Onze Workout les is voor iedereen die wilt werken aan zijn/haar conditie. Tijdens deze circuit training ga je aan de slag met +-10 relatief eenvoudige oefeningen. 

Na de uitleg starten we met een warming-up rondje waardoor je alle stations goed begrijpt en ze een keertje geprobeerd hebt. vervolgens hebben we twee rondes van 10 minuten waarin we onszelf uitdagen om tot het uiterste te gaan.
Tijdens de workout les is het doel om alle stations te volbrengen tot de laatste seconde. Dit geeft ook het unieke karakter aan de les en het laat je ervaren waar je grenzen liggen. 

Aan het einde van de workout houden we altijd gezamenlijk een stretch sessie, wel zo lekker!

De Workout les is enorm geschikt voor beginners én iedereen die zijn/haar conditie wilt verbeteren.

 

sporten heesch

Nieuw
target training

De Target training is het resultaat van de wens van onze sporters. 
Wil jij graag zelf kiezen welke spieren je vandaag wilt trainen? Of wil je écht even je focus richten op de handstand? Dan is deze les het meest geschikt voor jou. 

Tijdens de Target training geef je zelf aan wat je graag wilt verbeteren en vervolgens helpt onze coach je met het kiezen van de beste training. Wanneer er voor jouw unieke doel nog geen training op ons bord staat, zal de coach een training voor je samenstellen. 

Na uitleg van de oefeningen kan je op je eigen tempo met de training aan de slag. Target trainingen zijn enorm geschikt om samen met een vriend of vriendin te doen, maar ook wanneer je specifiek op 1 gedeelde van je lichaam of 1 unieke oefening wilt richten.

Handig weetje: Target trainingen zijn niet persé 1 uur. Je kunt ook een half uurtje deelnemen wanneer je bijvoorbeeld minder tijd hebt. Aan de andere kant kan de Target training ook een aanvulling zijn op je 1.5 uur durende training van vandaag.

calisthenics workshop

Nieuw vanaf 4 april
Bodyweight bootcamp

 

 

Ga op een sportief avontuur met onze coach Erwin op verschillende locaties in de regio Oss.
Hardlopen afgewisseld met leuke uitdagingen in de bossen. Train je snelheid, kracht, behendigheid en uithoudingsvermogen in de uitdagende bootcamp les.

sporten heesch