Soorten lessen | Bodyweight Sports 0.000
Facebook Instagram Youtube

Soorten lessen

crosstraining

Onze groepslessen zijn de perfecte manier om effectief je spieren te trainen. Een coach motiveert je om alles uit jezelf te halen en samen met andere fanatieke sporters boek je flinke progressie op fysiek gebied. Een gezond en sterk lichaam is het doel van onze lessen, maar het groepsgevoel is natuurlijk ook een stimulans om regelmatig en goed te sporten. Lees verder wat jij door het volgen van groepslessen  bij ons in Heesch, vlak bij Oss, kunt bereiken en hoe wij de training vormgeven.

Calisthenics basis

crosstraining

Tijdens de Calisthenics basis les leer je alles over de basisbewegingen van lichaamsgewicht training(calisthenics). Deze les is voor beginners het meest geschikt, omdat de basis onmisbaar is. Ontdek verschillende bewegingsmanieren met bijvoorbeeld de Squat, Push-up, Pull-up, Lunge en Hanging knee raises, welke enkele van de basisbewegingen zijn.

Een basis les is zoals al onze lessen iedere keer uniek. Na een gezamenlijke warming-up gaan we aan de slag met verschillende basisoefeningen en variaties hiervan, tijdens de les leer je ontzettend veel over de correcte vorm en progressiepunten van de oefeningen.
Je zult tijdens deze les geen ingewikkelde oefeningen krijgen, wat ideaal is voor iedereen die wilt beginnen met calisthenics.

Aan het einde van de basis les doen we gezamenlijk een workout van 8-12 minuten, hier ervaar je het groepssporten nóg duidelijker. We motiveren elkaar en helpen elkaar naar de fitste en best getrainde versie van onszelf!

Niveau: beginners/gevorderden
Leeftijden: 13+

Calisthenics Techiek

wat is calisthenics

Onze Calisthenics Techniek les is speciaal ontwikkeld voor iedereen die de meest gave bodyweight oefeningen wilt leren. Tijdens een calisthenics les ga je met een groep aan de slag om bijvoorbeeld de techniek van specifieke oefeningen te leren, ook wordt er afgewisseld tussen veel en weinig herhalingen, van lichte tot zware oefeningen en van explosief tot gecontroleerd. De Calisthenics les is een erg gevarieerde les vol uitdaging!

In de Calisthenics techniek les weet je nooit van te voren wat we gaan oefenen, wat het juist verassend en leuk maakt. Het prikkelen van je lichaam door nieuwe oefeningen te doen in een groep is wat onze lessen zo uniek maken.

Aan het einde van de techniek les sluiten we af met een heerlijke workout, ook deze is altijd nieuw en uitdagend. Hierdoor ga je altijd met een voldaan gevoel naar huis.

Leuk weetje: Inmiddels 50+ Bodyweight members kunnen de Bar Muscle-up!

Niveau: beginners, gevorderden
Leeftijden: 13+

Calisthenics Workout

sporten heesch

Onze Workout les is voor iedereen die wilt werken aan zijn/haar conditie. Tijdens deze circuit training ga je aan de slag met +-10 relatief eenvoudige oefeningen. 

Na de uitleg starten we met een warming-up rondje waardoor je alle stations goed begrijpt en ze een keertje geprobeerd hebt. vervolgens hebben we twee rondes van 10 minuten waarin we onszelf uitdagen om tot het uiterste te gaan.
Tijdens de workout les is het doel om alle stations te volbrengen tot de laatste seconde. Dit geeft ook het unieke karakter aan de les en het laat je ervaren waar je grenzen liggen. 

Aan het einde van de workout houden we altijd gezamenlijk een stretch sessie, wel zo lekker!

De Workout les is enorm geschikt voor beginners én iedereen die zijn/haar conditie wilt verbeteren.

Niveau: Beginners, gevorderden
Leeftijden: 13+

 

Calisthenics Target

 

calisthenics workshop

De Target les is het resultaat van de wens van onze sporters. 
Wil jij graag zelf kiezen welke spieren je vandaag wilt trainen? Of wil je écht even je focus richten op de handstand? Dan is deze les het meest geschikt voor jou. 

Tijdens de Target les kan je zelf aangeven wat je graag wilt verbeteren en vervolgens begeleid onze coach je met de beste oefeningen voor jou. Er wordt daadwerkelijk een training voor jou (en eventueel andere met hetzelfde doel) ontworpen.

Na uitleg van de oefeningen kan je op je eigen tempo met de training aan de slag. Target trainingen zijn enorm geschikt om samen met een vriend of vriendin te doen, maar ook wanneer je specifiek op 1 gedeelde van je lichaam of 1 unieke oefening wilt richten.

De target training sluiten we altijd gezamelijk af met een intensieve Target workout!

Niveau: beginners, gevorderden (met enkele lessen ervaring)
Leeftijden: 13+

Calisthenics Reps en sets

wat is calisthenics

De Calisthenics Reps en sets les is een groepsles die het best te omschrijven is als een uitgebreide Basis training. Tijdens deze les is het vergroten van het spieruithoudingsvermogen het hoofddoel. Ook wordt het krachtniveau aanzienlijk verhoogd door verschillende calisthenics oefeningen voor meerdere sets en meerdere herhalingen uit te voeren. Omdat dit in een groepsverband gebeurt, kan je iedere training tot het uiterste gaan.

De Reps en sets les is zeer gewild onder onze sporters, en bied iedere training voldoende uitdaging waar je wellicht een gezonde spierpijn van zult krijgen. Omdat sommige oefeningen som complex zijn, is enige ervaring met onze basis- of workoutlessen handig om goed deel te nemen aan deze uitdagende groepstraining.

Niveau: beginners, gevorderden (met enige leservaring)
Leeftijden: 13+ 

Calisthenics kids

sporten heesch

Kinderen houden van klimmen, klauteren en sterk worden! Hierom bieden wij voor kinderen tussen de 8 en 12 jaar Calisthenics Kids lessen aan. Veel kinderen die op jonge leeftijd bij onze vereniging zijn begonnen met calisthenics, behoren inmiddels tot de Nederlandse topatleten met waanzinnige kracht, mobiliteit en discipline. 

Tijdens de Calisthenics Kids lessen wordt er op spelende wijze kennis gemaakt calisthenics, met als gevolg dat zij de vele uitdagingen en resultaten gaan waarderen. Kinderen met een sterk en gezond lichaam presteren beter, slapen beter, zijn vrolijker en leren te werken aan toekomstige doelen. Omdat het begeleiden van kinderen met calisthenics één van onze sociaal-maatschappelijke doelstellingen is, zijn wij vereerd om ook uw kind te mogen begeleiden naar een sportieve en ambitieuze toekomst.

Niveau: beginners
Leeftijden: 8 tot 12 jaar

Bodyweight bootcamp

street workout

Ga op een sportief avontuur met onze coach Erwin door de Geffense bossen in Oss!
Hardlopen afgewisseld met leuke uitdagingen, allemaal gebaseerd op bewegingen met je eigen lichaamsgewicht. Train je snelheid, kracht, behendigheid en uithoudingsvermogen in de uitdagende bootcamp les.

Niveau: beginners, gevorderden
Leeftijden: 13+