Tutorial: De Frontlever - Bodyweight Sports in Heesch
0.000
Facebook Instagram Youtube

Tutorial: De Frontlever

frontlever leren

De frontlever is een van de moeilijkste ”holds” van calisthenics en ziet er dan ook erg indrukwekkend uit.

Bij een frontlever hang je als een plank horizontaal onder de stang met je gezicht naar boven. Bij deze houding is het gehele lichaam aangespannen, dit maakt de oefening dan ook zo extreem lastig.

Frontlever tutorial:

Om een frontlever te leren is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je een ”pullover” of ”backroll” goed beheerst. Dit betekend vanuit kracht jezelf achterover over de stang te trekken, als het ware een koprol achteruit om de stang heen. Wanneer je deze heel rustig kunt uitvoeren betekend het dat je bovenlijf er al aardig klaar voor is.

Nu is het van belang om de overige belangrijke spieren sterk te maken, buik, heup en beenspieren zijn op vele verschillende manieren te trainen. stap voor stap zal de frontlever dichterbij komen en het belangrijkste is dat je nooit opgeeft.

Uit ervaringen is gebleken dat de frontlever gemiddeld 6 tot 24 maanden kan duren om te leren, afhankelijk van de hoeveelheid discipline die je erin stopt zul je hier ergens tussenin zitten.

Wil jij graag de frontlever leren maar vind je het moeilijk om hier progressie in te maken? Vergroot je kracht met onze gratis Online Calisthenics basis workshop en leer de frontlever een stuk sneller!